dödshjälp?

Ett ämne som jag tycker är intressant och som det har varit ett jädrans snack om det här med rätten till dödshjälp, vad tycker ni om det? Är det rätt eller fel?
Vi pratar ganska mycket om det här i skolan eftersom jag går omvårdnadslinjen och jag tycker själv att det är mycket bra att man har rätt till att få hjälp till att dö nu. Det är ju inte direkt så att vem som helst kan gå och få dödshjälp, utan det är mycket sjuka människor.
När folk säger "jag skulle aldrig låta någon i min familj få dö även om den legat i respirator i flera år" Så undrar jag hur jävla egoistisk är man inte då? Tänker man det bästa för sig själv eller för den sjuke? Visst är det svårt som fan att låta någon dö men man kan ju tänka sig själv att om de är en som själv är sjuk, så är det nog inte så många som skulle vilja leva helt förlamade och inte kunna klara något själv.
Som exemplet dom tar upp i tv, där "Kim" som har legat i respirator sen hon var 6 år och nu är hon 32, det är helt sjukt att det har fått vara så när hon själv har velat dö. Det är en självklarhet för mig att man ska få somna in om det är det man själv vill och att man vet att personen inte kommer att bli bättre. Låt människor somna in då dom fortfarande har någon liten värdighet kvar iallafall.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Svar: Haha okej. En hare är ofta smalare, längre, större längre öron och bakben. En kanin är väl mer rund är en hare tror jag :)

2010-04-27 @ 08:35:09
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0